止凡著作

跟著價值走
的12堂課


財經類
2017年5月初版




財富未來


財經類
2016年4月初版




財商有價


財經類
2015年7月初版




積財有技


財經類
2015年2月初版




取之有道


財經類
2014年10月初版




永不當田雞


哲學類
2006年3月初版

2013年1月10日星期四

何不效法大企業

匯控要出售平保, 今次好像不成功, 但不成功更好, 因為平保的股價一直在升, 之前交易的作價比現在股價低很多, 取消交易更有著數。況且匯控好像是在平保上市時買入, 當時的股價比起現在實在平得很, 實在大賺無留手。


平日止凡都有留意一些大企業買賣東西, 可能是收購合併, 又可能是買入IPO, 又可能要錢應急所以要賣資產。無論如何, 買入賣出的決定都非常認真, 絕對不會估估下, 相信內部更有很多職員負責分析、報告、開會, 一個決定背後可能花上多個月的工作也不為過。

絕大部份這類決定都有合理的理由, 例如等錢用、某公司前景明朗、收購公司有協同效應等, 而很少聽到一些相對不合理的理由。何為相對不合理的理由呢? 很多散戶及財演都會用的很多理由, 例如沽出後等待大跌市、技術分析突頂位、跌破平均線、追捧當炒股等等。

大企業的買賣行為很多時都會比較中長線, 決定審慎, 而且獲利甚豐。說到這裡, 相信不少讀者都能察覺大企業的買賣行為跟散戶的分別, 以及結果的分別, 而這些分別, 實在值得大家深思。

2 則留言:

  1. 止凡師兄:

    其實呢個reply唔係好關你個post事,但有問題想請教下又唔知點搵你唯有係呢到comment,希望唔好介意.

    其實我仲有半年就畢業, 依家放假就想學點投資理財,都問左好多人但想聽多d建議,有少少問題想請教下.

    其實我不斷係圖書館借書睇,一開始真係好辛苦.可能我本身major唔係business個邊,書入面的term好多都唔明而個d書通常都比較學術化, 同埋d書成日話估值估值揾間好公司,但具體點做真係唔知.請問你當時點樣由冇到有咁去學去投資.

    我上年六月開始月供2800, 不過依家儲蓄差唔多冇曬停左,依家留意緊市面上的實物ETF,例如黃金, 中國地區等,諗住第時返工再供.

    基金我暫時唔係好想供,始終覺得手續費貴.

    有冇建議可以俾我d新手:)

    btw,止凡兄你係唔係做土木工程啊,我睇返你d post你好似係工地做嘢. 我依家都有offer la 話唔定遲d會見到你 哈哈

    祝工作順利

    Peter

    回覆刪除
    回覆
    1. 看到你的問題, 有時間開個新post答你。
      另外, 我係工程, 但唔係土木工程。

      刪除